Saturday, July 24, 2010

Kenangan 3

Semua pasti pernah merasai atau melalui pengalaman 'cinta monyet' atau lebih dikenali 'puppy love'...semua ini berlaku sewaktu aku berada di sekolah menengah...

Biarlah ku gelarkannya B dalam hidupku.Walaupun kehadirannya hanyalah sementara namun ia tercatit dalam sejarah hidupku..

Sejak mula mengenali B,aku tertanya-tanya "aku ni betul ke tak...melayu..susah!!"...Baru berusia 15 tahun..mana leh caya cintan cintan ni..hehehe...itulah yang bermain di fikiran...

Apapun sejak mula mengenali B,aku teringat semula tentang keinginanku untuk memeluk Islam...Aku mula membaca
semula sejarah Islam serba sedikit...Namun keraguan tetap ada dalam hati ini.."Adakah aku memikirkan perkara yang benar bagiku?"...tiada jawapan dapat kufikirkan ketika itu..

Aku juga berkata dan mengingatkan diriku..sekiranya aku memilih Islam sebagai jalan hidupku..biarlah bukan kerana lelaki...Bagiku Islam itu indah....

Kenangan ku mengenali B membuka hatiku memikirkan keinginanku setelah meningkat dewasa nanti....

Buat B..sekiranya terbaca
blogku ini...Terima kasih ku ucapkan..kehadiran B turut mencatat sejarah dalam hidupku walau hanya seketika
...

3 comments:

  1. salam.. berapa lama ukhti ngan B? masih berkawan dengan B skrg? ke sudah x contact langsung?

    shukran menjawab =) jzkk.

    ReplyDelete
  2. liana: we met again after i got married.Alhamdulillah we r still friends...even my husband and B r friends now!

    ReplyDelete
  3. u may know more about myself from my post jejaka pilihan & mengapa islam....=)

    ReplyDelete

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Terima kasih pada semua yang sudi meluangkan masa membaca blog ain. Pendapat / pandangan anda amat ain hargai..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SAHABAT NUR

SAHABAT NUR