Wednesday, July 21, 2010

Kenangan 1

Namaku Nur.Aku dilahirkan dalam keluarga cina peranakan.Ibuku nyonya peranakan manakala ayahku cina hokkien..Aku mempunyai seorang adik perempuan,yang bezanya hanya 2tahun saja dariku.

Sewaktu dibangku sekolah rendah lagi aku menyedari kelainan dalam jiwaku ini.Sentiasa mencari sesuatu..sesuatu yang tak pasti..

Namun aku menyedari aku amat meminati sesuatu..aku berminat dalam Islam.Namun apalah yang aku tahu sewaktu usia ku mencecah 12tahun..Yang aku tahu wanita Islam perlu bertudung,cantik..

Rakan-rakan sekolah rendahku kebanyakkan adalah muslim.Adakala kami bergurau dengan mencadangkan antara satu sama lain nama yang bersesuaian dengan diri ini..
Aku juga sering membaca ruangan agama berkisar tentang kisah nabi yang dipaparkan dalam suratkhabar..

Pernah sekali aku nyatakan perasaanku pada rakan-rakan,"saya nak masuk Islam ,boleh?"....rakan-rakanku tergamam!!...Mana taknya,umur belum setahun jagung,belum kenal dunia,baru 12tahun..."merepeklah!!!..jangan main main"...itulah kata-kata mereka..Hingga kini aku masih ingat kata-kata tu...

No comments:

Post a Comment

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Terima kasih pada semua yang sudi meluangkan masa membaca blog ain. Pendapat / pandangan anda amat ain hargai..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SAHABAT NUR

SAHABAT NUR