Friday, October 8, 2010

jejaka pilihan.....

Masa berlalu begitu pantas.Tanpa ain sedari hari yang dinanti makin tiba.Tanggal 20 May 2006 ain selamat diijab kabul dengan jejaka pilihan dan juga insan yang telah banyak membantu dalam perjalanan ain memeluk Islam.

Namanya Rohaizal bin Hj Hazali.Dia adalah insan yang amat penyayang dan amat memahami diri ain lebih daripada orang lain. Seorang yang penyabar, berbudi bahasa, hormat pada orang yang lebih tua serta tidak banyak karenah.

Sepanjang perkenalan, ain berasa amat senang ketika bersama. Malah keluarganya juga tidak banyak karenah serta bersikap terbuka.Mereka tidak terlalu memaksa atau 'extreme' .Malah beri ain peluang dan masa untuk berubah dari segi pakaian dan penampilan.Bagi ain pula hal itu bukannya satu masalah besar jika ia adalah lahir dari kesedaran diri sendiri.

Perkara yang paling menggembirakan hati ain adalah apabila melihat kedua-dua ibu bapa ain dan keluarga mertua begitu saling memahami serta saling beramah mesra seperti telah lama berkenalan.

Sebelum membuat keputusan untuk berkahwin, ain berpegang pada satu prinsip. Biarlah jejaka ain pilih sebagai pasangan hidup bukan sahaja dapat membahagiakan ain, malah dia juga perlu tahu bagaimana untuk mengambil hati kedua-dua ibu bapa ain serta sentiasa mengambil berat tentang mereka seperti ibu bapa sendiri.

Alhamdulillah, kini 4 tahun telah berlalu. Dan segalanya masih seperti dahulu. Jejaka yang kini menjadi suami ain tidak pernah berubah. Malah, hari demi hari rasa sayang ain pada suami semakin bertambah. Walaupun ain pernah melakukan kesilapan, suami ain tidak cepat melatah.

Pernah satu ketika ain melakukan kesalahan yang amat berat terhadap suami ain sendiri. Dengan izin Allah, ain diberikan petunjuk ke jalan yang benar, jalan yang diredhai. Jalan yang jauh dari lembah dosa. Dan dengan izinNYA juga suami ain masih seperti dahulu, seorang yang pemaaf dan berhati mulia.

Sesungguhnya ain sememangnya insan bertuah kerana memiliki ibu bapa, adik, keluarga mentua serta suami yang amat penyayang. Maha Suci Allah....Ain syukuri setiap nikmat yang diberi dan ain hargai setiap detik yang Allah berikan pada ain dalam kehidupan ini....Thank You Allah...

Buat suami tercinta...ain hargai setiap pengorbanan sayang selama ini...

I LOVE U SAYANG

No comments:

Post a Comment

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Terima kasih pada semua yang sudi meluangkan masa membaca blog ain. Pendapat / pandangan anda amat ain hargai..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SAHABAT NUR

SAHABAT NUR