Wednesday, December 22, 2010

Dan Bila Esok...............

Assalamualaikum sahabat ain semua.Salam sejahtera ain ucapkan.Moga hari ini dan seterusnya kita sentiasa diberikan kekuatan untuk meneruskan perjuangan yang tidak pernah henti.

Baru-baru ni ain banyak menghabiskan masa bersama keluarga pergi bercuti.Tidak kiralah keluarga belah suami atau ain sendiri.Memang seronok rasanya menggunakan masa yang terluang bersama keluarga tersayang, kerana kebanyakkan masa kita gunakan untuk bekerja.

Tahun 2010 bakal sampai ke penghujung melabuhkan tirainya.Dan bagi umat Islam, bulan Muharram tanda mulanya tahun baru.

Begitu cepat masa berlalu dan begitu cepat waktu meninggalkan kita.Pelbagai perkara yang berlaku dan pelbagai dugaan telah kita semua tempuhi sepanjang tahun ini.Secara peribadi ain sendiri masih mencari apa ain inginkan dalam kehidupan ini.

Ain sedar Allah sentiasa bersama umatNya yang sering mengingatiNya.Ain sedar dalam kehidupan ini ain tidak bersendiri, Allah ada disisi.Ain sedar masih ada insan yang lebih malang daripada ain yang bersusah payah mencari sesuap nasi demi meneruskan kehidupan ini.Ain sedar tidak semua perkara yang kita inginkan kita akan perolehi dengan mudah.Adakala kita perlu lepaskan sesuatu demi kebahagiaan bersama.

Apa sebenarnya yang ain ingin cuba sampaikan???
Masa berlalu silih berganti.Entahkan esok, entahkan lusa, atau mungkin disaat ini nyawa ain diambil.Adakah ain sudah bersedia?Secara jujur, jawapannya TIDAK.

Segala saat yang ain lalui, segala dugaan yang ain lalui, segala ujian yang Allah berikan pada diri ini dan segala saat yang Allah berikan untuk ain bersama orang-orang tersayang, ain syukuri dan akan ain gunakan sebaik mungkin.Moga hari-hari yang tinggal ain dapat gunakan untuk perbaiki diri ini...

Dan Bila Esok Engkau memanggilku...maafkanlah segala dosa diriku ini...
Dan Bila Esok Engkau memanggilku...moga Kau terima segala amalanku ini...
Dan Bila Esok Engkau memanggilku...Moga diri ini berada disisiMu...
Dan Bila Esok Engkau memanggilku...terimalah aku seadanya...
Dan Bila Esok Engkau memanggilku...hanya padaMu aku berserah...

No comments:

Post a Comment

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Terima kasih pada semua yang sudi meluangkan masa membaca blog ain. Pendapat / pandangan anda amat ain hargai..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SAHABAT NUR

SAHABAT NUR