Thursday, December 9, 2010

KEHIDUPAN


Assalamualaikum sahabat semua...

Kehidupan ini bagaikan ombak, pasti ada pasang surutnya.Adakala badai yang menimpa terlalu kuat hingga menghakis persisiran pantai.

Begitulah lumrah kehidupan, adakala kita berasa senang, adakala kita berasa gelisah.Adakala kita disayangi, adakala kita dipulaukan bagai orang asing.Itulah namanya kehidupan.

Kehidupan ini adalah suatu kurniaan dan ciptaan yang hebat daripada Allah Yang Maha Esa.Sesungguhnya diri ini amat bersyukur dan kagum dengan ciptaanMu.Bertuahnya diri ini kerana dipanjangkan usia untuk menikmati ciptaanMu.

Dan disebabkan kehidupan ini amat indah, pasti ada ketikanya kita diuji dengan pelbagai godaan dan cobaan yang adakala mengundang sengsara pada diri sendiri.Tak kurang juga setiap ujian itu boleh mengubah personaliti seseorang.

Secara peribadi, ain sendiri alami perkara yang sama.Jika dahulu ain terlalu skeptical tentang kehidupan, kini ain mengerti kehidupan ini seharusnya dinikmati sebaik mungkin dan dinikmati atas keredhaan Allah.

Perkara sebegini bunyinya amat mudah, tetapi sebenarnya sukar jika kita tidak berpegang teguh pada ajaranNya.Namun segalanya akan menjadi senang jika kita sentiasa beringat dan mengingati Allah dalam segala urusan atau tindakan yang kita ingin ambil.

Ain sendiri adakala melatah dalam mengharungi ujian daripadaNya.Namun ain sedar segalanya adalah untuk kebaikkan ain sendiri agar ain lebih berwaspada dan sentiasa mendekatkan diri padaNya.

"....pabila hati ini berasa sedih dan pilu...kepada Mu Ya Allah aku mengadu..pabila hati ini berasa sunyi dan sepi..kepadaMu Ya Allah aku berharap...pabila hati ini berasa gusar...kepadaMu Ya Allah aku menadah tangan dan memanjatkan doa.."


Salam sayang daripada ain buat sahabat ain semua...

No comments:

Post a Comment

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Terima kasih pada semua yang sudi meluangkan masa membaca blog ain. Pendapat / pandangan anda amat ain hargai..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SAHABAT NUR

SAHABAT NUR