Thursday, December 9, 2010

SAHABATKU

Assalamualaikum semua...moga sahabat ain semua dalam keadaan sihat hendaknya dan dirahmati Allah selalu..

Apa harus ain coretkan dalam tulisan ain kali ini?Ain sendiri tak pasti, terlalu banyak perkara bermain difikiran.

Sebagai hamba Allah yang sering mengharapkan belas kasih daripadaNya, ain sedar diri ini sentiasa diuji dengan pelbagai cobaan.Ain sedar Allah sayangkan hambaNya, tidak mungkin Dia berikan sesuatu ujian itu jika hambaNya tidak mampu untuk hadapinya sendiri.

Adakala bila kita jujur dengan seseorang, belum tentu mereka akan berlaku jujur dengan kita.Adakala kita ikhlas terhadap seseorang, tidak kiralah dalam persahabatan atau perhubungan, belum tentu mereka ikhlas dengan kita.

Adakala sesuatu perkara itu terlalu rumit untuk diperkatakan, walaupun begitu diri ini memahami keadaan yag berlaku bukan atas kehendak individu itu.

Andai kata coretan ain ini dibaca, usah risau tentang diri ini.InsyaAllah Allah bantu ain hadapi hari-hari mendatang.Siapalah ain tanpa kasih daripada Allah Yang Esa.

Buat sahabat ain itu, ini kata-kata ain dapat berikan....

..sahabat...untuk apa kau hadir dalam hidupku..andai sekadar persinggahan sahaja...untuk apa kau berikan kata-kata manismu...andai kau sendiri tidak tahu apa yang kau inginkan...namun diriku memahami keadaanmu di sana...moga Allah membantumu dalam segala urusanmu..namun diri ini sentiasa berpegang pada janji...sahabat selamanya.............

Buat sahabat blog ain semua, mohon maaf andaikata coretan ain kali ini terlalu membosankan.Tiada kata-kata dapat ain luahkan di saat ini.

No comments:

Post a Comment

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Terima kasih pada semua yang sudi meluangkan masa membaca blog ain. Pendapat / pandangan anda amat ain hargai..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SAHABAT NUR

SAHABAT NUR