Friday, August 2, 2013

MERINDUI KELUARGA DI KAMPUNG

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.Salam Ramadhan buat semua.

Saat ini diri ini amat merindui keluarga di kampung halaman.Sudah beberapa bulan tidak pulang ke kampung untuk menatap wajah mummy daddy yang amat ain kasihi.

Merekalah yang banyak bersabar dan bertolak ansur dengan ain selama ini. Mummy Daddy begitu penyayang dan memahami anak sulungnya ini sejak kembali pada Islam.Walau mereka kecewa dengan keputusan anaknya ini, namun tidak sedetik pun mereka melupakan ain dalam kehidupan mereka.

Merindui satu-satunya adik kandung, Vina yang juga seorang yang begitu penyayang dan satu-satunya adik ain yang begitu tabah dalam melayari kehidupannya.Kehadiran 2 permata hatinya yang comel dan mencuit hati, Amen dan Adrien semakin menceriakan suasana kehidupan kami sekeluarga.

Ingin sekali saat ini menatap wajah-wajah mereka, bertentangan mata.Ingin sekali ain kucup tangan mummy dan daddy.Ingin sekali ain ingin bermanja dengan 2 anak saudara ain yang comel-comel.

SubhanAllah Allahuakhbar.. miss them so much!



Gambar kenangan 2010 sewaktu majlis konvokesyen Vina


Tidak lupa juga keluarga mertua ain di kampung, mak abah yang penyayang dan sangat memahami keadaan kami di sini.Alhamdulillah.

Tahun ini adalah kali pertama ain tidak dapat merasa memasak dan berbuka bersama-sama mak dan kali pertama tidak dapat solat terawih dengan keluarga mertua.

Tunggu yea mak, abah kepulangan kami... insyaAllah.



Gambar kenangan mak dan adik ipar beraya tahun 2011


Masih tidak pasti tarikh untuk pulang bercuti ke kampung.Menanti 'Green Light' daripada suami tersayang, setelah selesai tugasannya dan mendapat cuti rasmi daripada pihak majikkan, insyaAllah kami akan berangkat pulang ke kampung.

Jika dapat bercuti panjang ia adalah satu BONUS. Maka dapatlah ain dan suami menghabiskan masa sepenuhnya bertemu keluarga masing-masing, mertua masing-masing.. haha.

Moga Ramadhan ini memberikan seribu satu rahmat buat kita semua.. aamiin.

Salam Perjuangan,
Nur'Ain Vivian




No comments:

Post a Comment

Bismillahirrahmanirrahim.
Assalamualaikum warahmatullahi wabarakatuh.
Terima kasih pada semua yang sudi meluangkan masa membaca blog ain. Pendapat / pandangan anda amat ain hargai..

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

SAHABAT NUR

SAHABAT NUR